۱۳۸۴ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

جملات کوتاه






(متن زیر توسط خانم مهندس شاطرزاده تنظیم و ارایه شده است )

در هر حرفه اي كه هستيد نه اجازه دهيد كه به بدبيني هاي بي حاصل آلوده شويد و نه بگذاريد كه بعضي لحظات تأسف بار كه براي هر ملتي پيش مي آيد , شما را به يأس و نا اميدي بكشاند
در آرامش حاكم بر آزمايشگاهها وكتابخانه هايتان زندگي كنيد. نخست از خود بپرسيد : براي يادگيري و خودآموزي چه كرده ام ؟ سپس همچنان كه پيش مي رويد بپرسيد : من براي كشورم چه كرده ام ؟ و اين پرسش را آنقدر ادامه دهيد تا به اين احساس شادي بخش و هيجان انگيز برسيد كه شايد سهم كوچكي در پيشرفت و اعتلاي بشريت داشته ايد. اما به هر پاداشي كه زندگي به تلاشهايمان بدهد , يا ندهد , هنگامي كه به پايان تلاشهايمان نزديك مي شويم , هر كداممان بايد حق آن را داشته باشيم كه با صداي بلند بگوييم : من آنچه را در توان داشته ام انجام داده ام؟
لويي پاستور 1895-1822


۱ نظر:

  1. سلام و خسته نباشید
    من در آغاز راه هستم و در ترم 3 معماری دانشگاه آزادمشهدولی امیدوارم به انتهای راه که رسیدم با خوشحالی این فریاد را سر بدهم
    خوشحال می شم از نظرات شما در وبلاگم استفاده کنم
    تشکر

    پاسخحذف